22. jun. 2009

Kofetkanje? Ne, spletkanje?


Kofetkanje je še vedno v modi, a način dogovarjanja za mesto in čas kofetkanja se je spremenil. Do leta 1876, ko je Alexandre G. Bell vložil patent za telefonijo, smo se kar obiskovali. Z razvojem sodobnejše različice telefona - mobilnikom - smo se za kofetkanje dogovorili tudi v času poležavanja na plaži ali pohajkovanja po gorah. Vendar mobilni telefon je dobil še eno novo funkcijo; z njim se lahko povežemo na najljubše spletno družabno omrežje in dogovorimo srečanje. Enostavno si natipkamo srečanje na kavi.


Facebook, Twitter, MySpace, Flickr in Blogger so samo nekatera družabna omrežja, ki so med uporabniki spleta izjemno priljubljena, saj skupaj štejejo kar 612 milijonov enkratnih uporabnikov. Za tržnike pa predstavljajo izjemno priložnost za trženje izdelkov in storitev.

Ampak ali se lahko gremo spletno trženje in digitalne odnose z javnostmi, pa nismo del družabnega omrežja?


V določenem delu prostega časa se potrošnik preobrazi v spletnega uporabnika, ki uporablja nove komunikacijske kanale za spoznavanje ljudi, vzdrževanje stikov na daljavo, skratka, za mreženje. To, čemur bi rekli kofetkanje, je postalo spletkanje. Vendar verjetno nikoli ne bomo dosegli, da bodo vsi naši potrošniki hkrati naši prijatelji na enem izmed spletnih omrežji, da bomo tako z njimi lahko komunicirali. Postati član vseh družabnih omrežji samo z razlogom, da ujamemo potrošnika, seveda ni smiselno. Spletno trženje in digitalne odnose z javnostmi pa se vseeno lahko gremo, tudi če poznamo osnove družabnih omrežji oziroma na kakšen način uporabniki komunicirajo (npr. ena na ena pogovor in komentiranje fotografij na Facebooku ali izmenjava mnenj na Bloggerju). Pri tem moramo poznati meje in možnosti komunikacijskih tehnologij. Kako uspešni bomo pri njihovi uporabi, pa je predvsem odvisno od ... ideje. Primer, mobilni telefon nam omogoča pisanje sporočil, pošiljanje fotografij, navigacijo, dostop do spleta in še marsikaj več, a pomembno je imeti izvirno idejo, ki jo bomo aplicirali na vse te funkcije.

Torej ... ideja šteje.


Tina Šegota

Ni komentarjev:

Objavite komentar